20 хвилин з Павлом Сидоренком Розмови

20 хвилин з Павлом Сидоренком

Він пише музику в різних стилях, 20 років викладає, грає на гітарі в кількох гуртах і виступає на "Джазі на Дніпрі". Я хотіла розпитати його про все це і про торішню поїздку в Щецин на джазовий фестиваль. Але я спізнювалася (маршрутки забиті, і щоб дотримуватись правил МОЗ, довелося брати таксі), а він поспішав (саундчек перед концертом нової програми в кубинському стилі).

У мене залишилось 20 хвилин з Павлом Сидоренком.

У цьому році Paul Seedorenko Quartet брав участь в онлайн-трансляції "Джазу на Дніпрі" разом з Дмитром Александровим і Денисом Аду. Це була семихвилинна п'єса Spring Air, написана спеціально для фестивалю.

Трансляція "Джазу на Дніпрі", який в цьому році пройшов онлайн. Spring Air Павла Сидоренка – на 59:36

У Дніпрі не так багато джазменів. Багато дніпровських гуртів – це колективи, зібрані з учасників інших гуртів. Більшість музикантів займається відразу кількома проектами.

"Навіть у день фестивалю у мене була накладка – був концерт в іншого гурту, довелося шукати собі заміну. ​​Для міста-мільйонника музикантів хороших мало. Але я хороший музикант. Відмінний," – сміється Павло.

20 хвилин з Павлом Сидоренком - 1 зображення
Paul Seedorenko Quartet після виступу на "Джазі на Дніпрі – 2020"
Фото: Тата Малецька

"Джаз у Дніпрі живий. Є Яша (Яків Цвєтінський – прим. авт.), Данило Вінаріков, Кирило Ревков і ще кілька імен. Але я не можу сказати, що життя вирує".

Про незвичний досвід Павло говорить спокійно. У минулому році на "Джазі на Дніпрі" у нього була колаборація з сімома музикантами з Польщі та США. Вони грали по одній п'єсі кожного з музикантів і перед виступом мали всього одну репетицію. Організатори фестивалю часто влаштовують спільні виступи наших музикантів із зарубіжними. Інші музиканти з "Джазу на Дніпрі" теж розповідали, що так і готуються до спільних виступів з незнайомими музикантами: спочатку репетирують з нотами кожен у себе вдома. Потім перед виступом одна швидка репетиція, де вони і знайомляться, і зігруються, і звикають до манери один одного. Для них це звичайна справа і все одно здається, що це дуже складно.

20 хвилин з Павлом Сидоренком - 2 зображення
Павло Сидоренко і Сильвестр Островський на виступі Jazz Sister Cities на "Джазі на Дніпрі" в 2019 році

Але коли питаю про поїздку в Щецин, пожвавлюється: це новий виток у розвитку. Його квартет поїхав до Польщі на фестиваль "Szczecin Jazz – 2019". Це сталося завдяки арт-директорці "Джазу на Дніпрі" Анні Русскевич. Вона домовилася про співпрацю з організатором польського фестивалю Сильвестром Островським і вибрала Павла, щоб саме його квартет представив Україну в Польщі.

Було цілих два виступи. Один – "фестивальний", там було багато глядачів. І другий – закритий, на невеликій концертному майданчику: віп-гості, поціновувачі, джем-сейшн. "Я підтягнув свою англійську, тому що сам вів концерт та багато спілкувався. Зустрів там саксофоніста Юрія Білого, ми не бачилися багато років".


Коли залишалося п'ять хвилин, я попросила Павла поміркувати на п'ять тем.

Чому джаз? Я трохи естет. мені подобається витончене мистецтво, свобода самовираження. Джаз дає можливість грати що хочеш і як хочеш. Саме поняття сучасного джазу дуже розмите. Можна змішувати стилі, додавати хіп-хопові груви, свінг, струнні, синтезатор, рояль або просто акустику.

Імпровізація Є люди, які кайфують від спонтанності. У такі моменти бувають цікаві знахідки, але і моменти недосконалості неминучі. Я більше люблю, коли є можливість ретельно підготувати матеріал.

20 хвилин з Павлом Сидоренком - 3 зображення

Мистецтво Люблю кіно, люблю досліджувати творчість режисерів. Паоло Соррентіно, який зняв серіал "Молодий Папа" – я ще давно дивився його роботи, починаючи з фільмів "Краса", "Молодість". Я можу кожен кадр зупинити і просто дивитися, насолоджуватися тим, як там все скомпоновано і естетично продумано.

Письменник – Мішель Уельбек. Перша його книга, яку я прочитав, – "Можливість острова". Зараз читаю його "Покірність", вже на середині. Мені подобається мова викладу. Сюжет не захопив, але сам спосіб мислення мені дуже близький. Я читаю, і мені з ним дуже цікаво.

Я не великий шанувальник театру. Може, подорослішаю і щось відкрию для себе, але поки мене це не чіпає. До "Крику" поки не дійшов. Мені простіше з книжечкою прилягти на диван, ніж знайти час і вибратися в театр.

У живописі я не фахівець, але мені подобаються імпресіоністи. Поєднання форм, кольорів, цікаво спостерігати, як художник формує свій стиль. Я довго не розумів Матісса. Потім переглянув свої погляди і на імпресіонізм, та й на свою музику. Позбувся педантизму, відчув більше свободи, став простіше ставитися до творчості. Краса – в недосконалості.

20 хвилин з Павлом Сидоренком - 4 зображення

Заробіток Альбоми квартету продаються на різних онлайн-платформах. Але статистику продажів я навіть не дивлюся: там копійки. Щоб на цьому заробляти, потрібно дуже багато грошей і сил вкласти в рекламу. Це більше як візитна картка для участі в фестивалях. Коли організаторам скидаєш посилання не на ютуб або саундклауд, а на майданчик для продажу треків, вони бачать, що ти займаєшся музикою серйозно.

Заробляти виходить по-іншому: я багато викладаю по скайпу, є студенти і за кордоном. Плюс комерційні виступи – граю з кавер-бендом пісні улюблених поп-музикантів. Іноді я записую треки з іншими гуртами як сесійний (тобто запрошений) музикант. Був хороший досвід роботи в джазовому оркестрі на круїзному лайнері.

Музика Мені було легко зрозуміти, що це – моє. У 12 років я сильно захопився. У мене не виникало сумнівів, практичних думок – а чи зможу я цим заробляти. Я не починав з гри на вулицях, але "бідним музикантом" був. Можна, звичайно, бігати працювати в офіс, а вечорами займатися музикою, але мені не подобається такий варіант. Я ніколи не займався чимось стороннім. Років зо три працював директором школи мистецтв – але це все одно було пов'язано з музикою.

Її не можна кинути. Це мій сенс життя.

Зараз Павло бере участь у шести музичних проектах. "Paul Seedorenko Quartet, кавер-бенд Lucky Man, квартет з Костянтином Колесніченком, дует вокал-гітара з Аліною Черкасовою, сольний проект, квінтет із саксофоністом Кирилом Ревковим (такий самий склад, що і в квартеті, але керує вже Кирило).

Часто бувають разові колаборації. Наприклад, зараз я їду на саундчек програми кубинської музики. З трубою, саксофоном, перкусією і клаве – з національним кубинським колоритом. Буду грати там на акустиці. Це Lucky Man плюс Яків Цветинський плюс вокаліст".


За 20 хвилин вийшла проста розмова з людиною, у якої є досвід і мільйон крутих проектів. Розмова про те, що свою справу – не залишиш.

Поділитися: