Гамлет продовжує малювати на гаражах біля заводу "Олейна": подробиці Новини

Гамлет продовжує малювати на гаражах біля заводу "Олейна": подробиці

У серпні біля "Олейни" з'явилась гаражна "галерея" харківського вуличного художника Гамлета Зіньківського. Але картини ще не завершено, тому Гамлет повернувся до Дніпра. Художник буде працювати до вівторка, і він тільки за, якщо хтось до нього прийде поспілкуватися.

Ми пропонували Гамлету інтерв’ю, він відмовився: зараз він не дає інтерв’ю жодним ЗМІ. Але погодився відповісти на кілька питань. Ось що ми дізналися.

Харківський художник Гамлет Зіньківський намалював на гаражі склянки та бутлі. Напис: "Скільки треба пити, щоб себе змити?"

Чому саме гаражі біля заводу

Гамлет любить малювати на максимально "вбитих", брудних поверхнях, брати закинуті місця та змінювати їх. Плюс такого підходу – до художника виникає менше питань, ніж якби він малював на чистій стіні. 

"За більш ніж 10 років, як я малюю на вулиці, це найкрутіша локація. Я щиро жалкую, що це не у Харкові. Це найкраще, що я робив. Гаражі ідеально розташовані, справжня гаражна галерея!" – каже художник.

Власники добре поставились до його роботи, вони вважають, що мистецтво треба підтримувати. Один із них сам спиляв гілку, що заважала працювати.

Поверхня захищена від корозії – так роботи залишаться у гарному стані на роки.

Напис "Час - головний спонсор нашого життя"

Чому Дніпро

У Харкові останнім часом через локальні "війни" вуличних художників та графітчиків роботи Гамлета довго не живуть. Стріт-арт – мистецтво, що живе швидко, і зазвичай автор не дуже переймається через зафарбовані роботи. Але цього року кілька хороших малюнків було знищено вщент, і навіть місцеві вуличні фотографи не встигли їх побачити. Тому художник майже всі сили пустив на роботи в Бердянську та у Дніпрі. 

Про перехожих

З початку вересня повз Гамлета пройшли сотні мешканців, але лише двоє наважились підійти – письменниця, яка зробила допис в інстаграмі, та фотограф, який цей допис побачив. Роботи Гамлета містять не лише малюнки, а й тексти, але навіть люди, які помічають "галерею", не підходять прочитати їх. Художник припускає, що причина – в успадкованому підході "тебе це не стосується, не лізь". Люди в Україні досі не звикли до вуличного  мистецтва, каже він. 

На гаражі намальовано арку. Напис: "Тріумф у цієї арки ще попереду"

Навіщо потрібен стріт-арт

"У Дніпрі зараз є лише одна галерея сучасного мистецтва. Здивувати іноземних гостей музичними фонтанами не вийде. А от стріт-арт – це максимальний ефект за мінімальних витрат, і це мистецтво, яке треба заохочувати. Хоча й постає питання, кому довіряти створення такого мистецтва". 

Сам художник не хоче працювати над великими муралами, які здебільшого цікавлять чиновників. Він малює на вулиці за власні кошти, адже шансів на те, що чиновники художнику заплатять за розпис на іржавих воротах, немає. Хоча одні такі іржаві ворота з малюнком Гамлета були зняті та продані на аукціоні за значну суму.

Про замовлення

На замовлення йому не дуже цікаво працювати. Але іноді робить виключення. Та згода не означає, що художник малюватиме те, що хоче замовник. Гамлет представляв Україну на Венеційській бієнале, а на його виставку в харківській галереї ЄрміловЦентр прийшло близько 20 тисяч глядачів за місяць, незважаючи на відсутність комерційної реклами. Проте навіть у рідному Харкові буває, що замовник нічого не знає про його портфоліо та вуличні роботи і просить розписати стіну у торговому центрі на традиційну тематику.

Цей гараж Гамлет перетворив на купу коробок. Напис: "Не знаю, скільки коробок займає моя буденність"

Була і романтична історія, коли людина з Києва просила за значну суму розписати арки біля Львівської площі, аби харків'янка, що живе поблизу та страшенно сумує за його малюнками, отримала шматочок Харкова у Києві. Але Гамлет відмовив, бо не працює у столиці. Це, як він каже, особистий вклад у децентралізацію: він має достатньо часу та ресурсу, щоб створювати роботи у Маріуполі, Дніпрі, Бердянську, Ужгороді, Тернополі та інших містах.

Про збереження робіт

Навіть коли Гамлет повністю впевнений у сюжеті малюнку, спочатку все одно малює скетч, бо лише папірець з ескізом роботи є доказом його авторства. До скетчів ставиться з любов'ю, розглядає можливість каталогу або виставки, де саме скетчі – брудні, старі, у фарбі – висіли б на стінах, а на проєкторі показували б роботи.

Деякі роботи у минулому були знищені до того, як автор подумав сфотографувати їх. Тому зараз Гамлет обов'язково сам документує свої роботи на фото.

Поділитися: