"Let it Snow": перший український фільм, який купив Голлівуд Розмови

"Let it Snow": перший український фільм, який купив Голлівуд

30 червня ми дізналися, що права на нього купила американська компанія Lionsgate. Більше того, трилер з елементами горору "Let it Snow" покажуть не тільки в США, але і в Японії, Греції, Сінгапурі, країнах екс-Югославії, Близького Сходу і Африки. Права на історію збираються купити ще в декількох державах. Але в яких творці поки не розголошують.

Про важкі зйомки в засніжених горах Грузії і про те, чим фільм так сподобався Голлівуду й іншим країнам, ми розпитали режисера фільму дніпрянина Станіслава Капралова.

Сценарій і добір акторів

Зі Стасом Капраловим я не могла провести інтерв'ю протягом декількох днів. Планували пізню розмову в месенджері, але у Стаса не вистачало часу. Висмикнути його з жорсткого графіка вдалося тільки на четвертий день. У Стаса було 30 хвилин на розмову про свій дебютний повнометражний фільм.

До нього режисер устиг попрацювати ведучим на дніпровському 34-му телеканалі, познімати проєкти для національних телекомпаній, співпрацювати з країнами Європи, Казахстаном та Ізраїлем. Врешті-решт він зупинився на кіно. Спочатку займався короткими стрічками, а потім вирішив узятися за повнометражний продукт.

Виникла ідея зняти фільм, який буде інтернаціональним і який потім куплять західні компанії. Нашим американським співпродюсером, з якими ми познайомилися вже в процесі підготовки, сподобалась ідея, і ми почали спільну роботу, розповідає Стас.

Стас Капралов керує дроном під час зйомок фільму "Let it Snow" ("Пік страху") у Грузії
Стас Капралов на съёмках в Грузии (с дроном в руках)

Для майбутнього фільму режисер обрав, як він каже, універсальний жанр – трилер. Адже він зрозумілий жителям різних країн.

– Це не якась локальна історія або комедія, де обов'язково має бути прописаний менталітет. Це історія, яка може статися в будь-якому куточку світу і з будь-якою людиною. У нас із самого початку був задум, щоб це кіно подивилися глядачі якомога більшої кількості країн.

Сценарій майбутньої стрічки вийшов на 90 сторінок. З розрахунку 1 сторінка – 1 хвилина екранного часу. Вся історія розгортається в горах. Головна героїня – сноубордистка – рятується від погоні чорного снігохода з безликим наїзником.

– Вона залишається один на один із горами. І в цьому є свій шарм. Коли ти на секунду уявляєш, що можеш ось так опинитися на місці героїні. І що ці гори можуть вбити. Знаєте, наша історія – про страх перед цієї чарівної природою.

Головна героїня фільму "Пік страху", яку зіграла Іванна Сахно

Головні ролі у фільмі виконали відомі актори з США, Іспанії та Грузії – Іванна Сахно ( "Шпигун, який мене кинув", "Тихоокеанський рубіж: Повстання"), Алекс Хафнер ("Занурення", "Світанок") і Тінатін Далакішвілі ("Зірка", "Кохання з акцентом", "Ебігейл").

– За звичними мірками, переговори були досить швидкими. Хоча сама система роботи з акторами в інших країнах не така, як в Україні. Наприклад, у нас так: знайшов у фейсбуці, зателефонував і запросив зніматися. В Америці все складніше. Актори не будуть відповідати на повідомлення в соцмережах. У вирішенні цього питання нам допомагали американські партнери.

Екстремальні зйомки і винахідливість

Фільм знімали в горах Грузії. Близько 20 осіб працювали над ним 22 дні. Працювали по пояс у снігу. Страждали і від хуртовин, і від відлиг, і від заморозків. Щоб перейти з однієї точки на іншу, потрібно було багато часу. А всю техніку носили на руках.

Знімальна група з технікою: фільмують антагоніста на чорному снігоході.

– Ти постійно весь мокрий, у тебе крепатура в перші дні. Потрібно було звикнути до таких умов. Ми почали знімати на висоті півтисячі метрів, потім продовжили на одній тисячі, а закінчили на трьох з половиною. У багатьох ішла кров з носа, стрибав тиск, з'являлися висипи на шкірі.

Стикалися в горах і з по-справжньому небезпечними ситуаціями.

– Наприклад, коли зірвався снігохід і покотився вниз, і дублер в останній момент встиг зістрибнути з нього. Була інша ситуація – через туман ми застрягли глибоко в горах. Нас довго шукали, самі повернутися ми не могли. І коли ми чекали на транспорт, вже почало темніти і нас потихеньку оточували койоти. Нам довелося згодовувати їм свою їжу, щоб вони не захотіли з'їсти нас.

Оператори в горах серед туману.

До зйомок у дикій природі пристосовувалися як могли. Для камери змайстрували спеціальні сани. Шукали варіанти, як динамічно знімати екшн-сцени. Тому що по снігу бігти дуже складно, а на снігохід кріпити камеру важко. Вийшли з ситуації, запросивши в команду професійного лижника. Він брав камеру і спускався з нею з гори. Екстремальні зйомки Стас називає цікавим і захоплюючим експірієнсом в своєму житті.

Що вийшло, поки можна побачити в трейлері:

Постпродакшн і головна угода

Знімати закінчили навесні 2019 року. Потім почався постпродакшн.

– Те, в чому ми боялися ризикувати, віддавали в роботу за кордон. Наприклад, фарбувала фільм нам дуже велика англо-американська компанія. Людина, яка займалася стрічкою, до цього колоризувала останні сезони "Гри престолів" і "Джеймса Бонда". А звук ми зводили в Нью-Йорку. На всі ці переїзди, доопрацювання і редагування пішло пів року. Повністю фільм був готовий в листопаді 2019-го.

Ще на етапі знімання скріншоти і уривки з фільму сподобалися дуже великому голлівудському сейлз-агенту Arclight Films.

– Вони представили нашу стрічку на різних фестивалях. На одному із закритих показів на Каннському фестивалі нею зацікавилася американська дистриб'юторська компанія Lionsgate і запропонувала контракт. Кілька днів тому ми уклали ще шість угод. Попереду ще п'ять або шість – із дуже великими країнами. Але ми поки не говоримо з якими.

Камеру прилаштували до головної героїні, щоб зафіксувати кожен рух і кожну емоцію.

Цей трилер створювали в копродукції України з США та Іспанією. Уперше нашим фільмом так зацікавилися за кордоном.

Показувати стрічку в інших країнах почнуть уже в цьому році. А режисер вже працює над наступним проєктом – до кінця літа почнуться зйомки ще однієї кінострічки. Теж для міжнародної кіноарени.


КУСТ і раніше розповідав про кіно у Дніпрі. Наприклад, про те, як дніпровський режисер зняв пародію на супергеройське кіно – "Людина-яблуко".

Або про те, як саркастична короткометражка про Дніпро отримала головну кінопремію України.

Тут – детальне інтерв'ю з творцями фільму про покинутий готель "Парус".

Він є у відкритому доступі, як і фільм про українських мігрантів "Можливо, я повернусь" і фільм про війну на сході України "Вірю. Чекаю. Молюся".

Зараз дніпровськая кіностудія знімає серіал, заснований на українській міфології.

А журналистка из Беларуси ведёт для нас колонку, в которой разбирает популярное анимационное кино: "Симпсонов", "Зверополис" и работы Хаяо Миядзаки.

Поділитися: